En Çok Kullanılan Dijital Pazarlama Terimleri

0
32

Teknolojinin hız kazanması ve gelişimiyle birlikte ortaya çıkan en iddialı en çarpıcı tekniklerden biri de dijital pazarlama oldu. Günümüzde geniş bir yelpazeye yayılan terimler de elbette ki dijital pazarlama terimleri oldu. Hemen hemen çoğu kişi sosyal medyada, Online platformlarda veya internet ortamında daha birçok yerde bu terimlerle karşılaşmaya başladı. Özelliklede her geçen gün dijital pazarlama için artan terimlerde dikkat çekiciliğiyle merakları üzerine çekmeyi başardı. Türkçe yer alan terimler kadar İngilizce kökenli olan terimlerde dijital pazarlama terimleri arasında yerini aldı. Teknolojiyle paralel olarak ilerleyen ve popülerleşen bu terimler dijital pazarlama için oldukça büyük öneme sahiptir. Ancak İngilizce terimler için de öncelikle temel bir İngilizce bilgisini taşıyor olmanız ve az çok İngilizce anlıyor olmanızda önemli bir detay. Bu noktada en basit düzeyde başlayarak İngilizce de ileri düzeyde bir yol kat edeceğiniz uzaktan eğitim İngilizce kurs ve eğitimlerine kayıt yapabilirsiniz. En bilinen ve adını geniş kitlelere duyurmuş olan Meet2Talk eğitmenleriyle tanışarak eğitiminize başlayabilirsiniz. Böylelikle dijital pazarlama başta olmak üzere her alanda İngilizce dil seviyeniz ile iş performansınızı arttırabilirsiniz.

Dijital Pazarlama Ne Demek?

Dijital pazarlama, internetin kullanılabildiği ve elektronik cihazların aktif olarak görev yapabildiği her türlü Online işlemleri kapsamaktadır. İşletmelerin internet sayesinde daha çok kişiye ulaşarak iş potansiyeli ve prestijini yükseltebilecekleri başarı ağı da denebilir.Aynı zamanda internetin hayatımıza girmesiyle birlikte dijital pazarlama ortaya çıkmış ve ulaşılmayan çoğu yere pazarlama internetle birlikte taşınır olmuştur.

Dijital Pazarlama Terimlerini Anlamak için İngilizce

Ürünlerin ve verilen hizmetlerin dijital ortamlarda pazarlanması için kullanılan birçok kelime İngilizcedir. Kısacası dijital pazarlama terimlerini anlayabilmek için öncelikle İngilizce öğrenebilir ve temel bir alt yapı oluşturabilirsiniz. Bunun için uzaktan eğitim kurslarına kayıt olabilir ve basitten zora olacak şekilde İngilizce dilini kavramaya ve öğrenmeye başlayabilirsiniz. Bunlara ek olarak oturduğunuz yerden İngilizce öğrenmek istiyorsanız “Evde İngilizce Öğrenmek Mümkün mü?” yazısını inceleyebilirsiniz. Dijital pazarlama terimlerini kolay algılayabilmek ve pazarlama sektöründe aktif olarak kullanmanız için temel seviyede İngilizceye odaklanmanız yararınıza olacaktır. Peki, günümüzde en yaygın biçimde aktif olarak kullanılan dijital pazarlama terimleri neler?

1.A-B Testleri

A-B testleri, bir şeyin iki türlü versiyonunu etkinlik açısından test eden ve ölçen araçlardır. Dijital pazarlama dünyasının en önemli adımlarından biri de test etmektir. Test edilen şey genel olarak bir web sayfası, e-posta kampanyası, dijital reklam, sosyal medya kampanyaları veya kayıt formları olabilmektedir. A-B testini verimli bir şekilde kullanabilmek için dijital pazarlamacıların test ettikleri tüm değişkenleri doğru bir şekilde kontrol etmeleri gerekir.

2. Google AdSense

Genellikle web sitesi sahipleri tarafından Google ağ reklamlarının web sitelerinde yayınlanması ve para kazanmasına imkân veren bir platformdur. Eğer ki siz de web sitesi yönetiyorsanız, sitenize AdSense eklentisini kurabilir ve sonra sitenizde yayınlanan alakalı reklamlardan para kazançları elde edebilirsiniz.

3. Keyword

Anahtar kelime anlamına gelen Keyword, kullanıcıların herhangi bir arama motorunda araştırma yapmaları ve bu sayede bilgiye ulaşmak için kullandıkları belli bir arama terimidir.

4. Keyword Density

Anahtar kelime yoğunluğu anlamına gelen Keyword Density, belli bir anahtar sözcüğün web sayfası içerisinde hangi sıklıkla kullanıldığını ve bunun yüzdesini gösteren terimdir. Ayrıca önerilen kelimeler eğer ki yoğunluğa sahip ise önemli bir SEO sıralama faktörleridir.

5. Header

Türkçe karşılığı “başlık” olan Header, bir web sayasının Logoları ve menüleri içeren üst kısımları veya web siteleri kodunda siteler hakkındaki bilgileri içeren HTML bölümü anlamına gelmektedir.

6. Header Tags (H1, H2, H3 vb.)

 Başlık etiketleri olarak bilinen Header Tags, web sayfalarına ait metin başlıklarını kategorilere ayırmak amacıyla kullanılmaktadır. Web sayfalarında ana başlıklar yani ana konular için kullanılırlar ve SEO için de oldukça önemli bir yere sahiptirler. Örneğin; H1- Sayfa başlığı, H2- İkincil başlık ve H3- Alt başlık başlığı olarak ayarlanır.

7. SEO (Search Engine Optimization)

Arama motoru optimizasyonu anlamına gelen SEO, dijital pazarlamacıların sıklıkla karşılaştıkları en yaygın olan pazarlama terimlerindendir. Tanımlamak gerekirse SEO’nun amacı, doğal arama sonuçlarında web sitelerini daha da üst seviyelere taşımak ve böylece trafik yoğunluğunu arttırarak kaliteye imza atmaktır.

8. Backlink

Link bağlantısı kurma olayına Backlink denir. Yani bir web sitesinin başka bir web sitesinden bağlantı linki alma durumudur. Örneğin; A web sitesi ile B web sitesinden backlink alınırsa, bu backlinkler A web sitesinin güvenliği anlamına gelir ve SEO sıralama faktörü olarak da işlev görür.

9. SERP

Arama motoru sonuç sayfası olarak bilinen SERP, kullanıcıların arama motoruna herhangi bir kelime yazdıklarında gördükleri sonuç sayfasıdır. Genellikle belirli bir terim için SERP derecesi ne kadar yüksekse, kullanıcının sonucu tıklama olasılığı da o kadar yüksek olur.

10. Engagement Rate

Etkileşim oranı anlamına gelen Engagement Rate, bir içeriğe ait etkileşim miktarını(beğeni, yorum, paylaşım vb.) tanımlamak amacıyla kullanılan sosyal medya tekniğidir.

11. Email Marketing

Email Merketing, E-posta pazarlama anlamına gelmektedir. Potansiyel müşteri ağı kurmak ve müşteri edinmek veya başka herhangi bir dönüşüm çeşidini sağlamak amacıyla kullanılan bir pazarlama terimidir. Aynı zamanda etkinlikler, pazarlama teklifleri, duyurular vs. e-posta pazarlama türlerindendir.

12. E-Commerce

E-Commerce, çevrimiçi yürütülen ve doğrudan tüketiciye ürünleri, hizmetleri satmak için kullanılan E-ticaret anlamına gelmektedir.

13. Index

Google’ın, Google aramalarında görünmesi amacıyla tarandığı ve depolandığı tüm web sayfalarını ifade etmektedir. İndeks, kısacası Google’ın web sayfası sistemlerine kopyalanması durumdur.

14. Impression

Görüntüleme anlamını taşıyan Impression, reklamların görüntülenme sayısı demektir. Bu, tıklama başına ödeme reklamcılığı anlamına gelir. Ve oldukça popüler şartlardan bir tanesidir.

15. User Interface

Kullanıcı arayüzü olarak bilinen User Interface, web sitelerinin veya uygulamaların rahat ve verimli kullanımını kolaylaştıran yazılım veya web uygulamalarını temsil etmektedir.

16. Marketing Analytics

Marketing Analytics (pazarlama analizi), pazarlama etkinliklerinin ölçülmesinde veri odaklı olan bir analiz türüdür. Özelliklede pazarlamacıların sosyal medyalar, web formları ve benzeri ortamlar üzerinden yakalayabilecekleri veriyle gelecekteki kampanyaları daha verimli ve etkili hale getirmek amacıyla öngörme işlemlerini kolaylaştırmaktadır.

17.  Pageview

Sayfa görüntüleme anlamına gelen Pageview, tek bir sayfa için işlem yapar. Yani tek bir sayfanın toplam görüntüleme sayısı anlamına gelmektedir.

18. On Page SEO

Site içi SEO olarak adlandırılır. Arama motorlarında üst sıralara çıkmak ve tek tek web sayfaların optimize edilmelerini sağlamak amacıyla kullanılan pratik bir terimdir. Yüksek sıralamalar çoğu zaman daha fazla trafik oluşturma anlamına gelir.

19. Banner

Genellikle reklam sitelerinde karşınıza çıkan ve web sitelerinde başlıkların altında yer alan ve reklam amaçlı olarak hazırlanan afişlerdir.

20. Bandwidth

Web sitelerini belli aralıklarla yaptıkları zaman dilimdeki hareketleridir.

21. Cross Marketing

Yapılan pazarlamalar üzerinden genelde daha çok kâr elde etmek amacıyla yapılan kampanyalardır.

22. Direct Marketing

Pazarlama araçları kullanılmadan, doğrudan hedef kitleye dönük yapılan ürünleri pazarlama işlemleridir.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here